سه شنبه 11 آبان 1395 / 12:03|کد خبر : 1259|گروه : اقتصادی

اقبال محمدی

مکانیابی احداث مینی پالایشگاه مبحثی علمی است نه احساسی

مکانیابی احداث مینی پالایشگاه مبحثی علمی است نه احساسی

نماینده ی دوره های پیشین و کارشناس مسائل محیط زیست گفت : حفظ دریاچه زریبار بسیار برای بنده مهم است و بدون تردید این دریاچه بخشی از هویت این شهر و دیار را شکل می دهد. .

به گزارش اورامانات، اقبال محمدی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر اهمیت حفظ دریاچه زریبار ، گفت : این دریاچه بخشی از هویت مردم این دیار است و طبیعتا حفظ آن برای این مردم در اولویت قرار دارد.


محمدی خاطر نشان کرد : اما نباید با اینگونه مسائل احساسی بر خورد کرد و بدون داشتن هیچگونه تخصص علمی مانع از توسعه منطقه شد، چرا که با مدیریت صحیح و سیستماتیک می توان به توسعه پایدار دست یافت و در عین حال کمترین خسارت را به محیط زیست وارد آورد.

 
اقبال محمدی در ادامه افزود : همیشه بر این باور بوده ام که کار را باید به کاردان سپارد و هر کسی در حوزه تخصص خود اظهار نظر کند . مقوله احداث مینی پالایشگاه و ارزیابی مکانیابی آن بحثی کاملا علمی و تخصصی است و جایز نیست هر کسی در این باره اظهار نظر کند و بدون داشتن دلیل و آگاهی با آن مخالفت کند.

 
وی با بیان اینکه تخصص بنده و تحصیلات آکادمیکم در زمینه محیط زیست بوده است ، اظهار کرد : در حوزه آبریز رودخانه قزلجه سو و همچنین حوزه آبخیز دریاچه زریبار مطالعات در خوری داشته ام اما چون هنوز نتیجه ارزیابی زیست محیطی مکانیابی احداث مینی پالایشگاه را مطالعه نکرده ام نمی توانم در این خصوص هیچگونه اظهار نظر شفافی بکنم.

 
محمدی با اشاره به این نکته که دلیل سکوت بنده مطالعه نکردن نتیجه ارزیابی زیست محیطی احداث این پالایشگاه بوده است ، تصریح کرد : با سازمان محیط زیست ، خانم ابتکار و معاونان وی در ارتباط هستم و درخواست کرده ام تا نتیجه ارزیابی را در اختیار بنده بگذارند و در صورت مطالعه و رسیدن به نتیجه علمی، قطعا نظر خودم را هم خدمت سازمان محیط زیست کشور و هم به مردم مریوان ارائه خواهم داد.

 
وی عنوان کرد : اگر از نظر فیزیوگرافی جریان آب های زیرزمینی و همچنین جریان سطحی آب راهه موقعیت مکانی پالایشگاه به دریاچه زریبار ختم شود برای دریاچه مضر خواهد بود و نتیجه ارزیابی منفی خواهد بود ، اما اگر آب های زیرزمینی و سطحی این موقعیت مکانی به خروجی قزلچه سو ختم شود هیچ خطری برای دریاچه نخواهد داشت و از نظر زیست محیطی بلا مانع است.

 
محمدی افزود : متاسفانه موقعیت دقیق مکانی این پالایشگاه را نمی دانم و البته تا اکنون نیز نتوانسته ام از آن محل بازدیدی داشته باشم لذا نمی توانم در این خصوص فعلا اظهار نظر قاطع کنم و انشالله بعد از مطالعه نتیجه ارزیابی زیست محیطی نظر خودم را اعلام خواهم کرد.

 
این کارشناس محیط زیست و نماینده ادوار ، اعلام کرد : دغدغه مردم و انجمن های زیست محیطی کاملا بر حق است و تا اینجای کار مشکل از سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست می باشد که روشنگری های لازم در این خصوص را نداشته اند.

 
محمدی اظهار کرد : اداره محیط زیست باید نسبت به شفاف سازی و تنویر افکار عمومی اقدام کند چرا که حق طبیعی مردم است ، و حتی اگر نتیجه این ارزیابی ها محرمانه است می توانند بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم و چندین تن دیگر از فعالان و متخصصان زمینه زیست محیطی را مد نظر قرار داده تا نتیجه این ارزیابی ها را مطالعه کنیم و نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کنیم.

 
وی تاکید کرد : به مردم اطمینان می دهم که به هر نتیجه ای برسم بدون هیچگونه ملاحظه کاری آن را اعلام خواهم کرد و تا این اندازه جسارت و شهامت را در خودم می بینم که بدون پرده نظرات خودم را ارائه دهم.
محمدی با بیان اینکه بنده با نگرش سیستمی موافقم و بر این باورم که توسعه پایدار در قالب نگرش سیستمی به وجود خواهد آمد، خاطر نشان ساخت : با توجه به اینکه سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار از جمله کردستان بسیار پایین و حداقلی است ، دولت باید نسبت به جذب سرمایه گذاران نیمه دولتی از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند و زمینه سرمایه گذاریشان را فراهم سازد.

 
وی بیان کرد : بر این باورم حتی اگر مکانیابی موقعیت فعلی مینی پالایشگاه دارای مشکل زیست محیطی باشد نباید پروژه را متوقف یا منحل کرد بلکه با مطالعه دقیق تر در مکانیابی آن تجدید نظر شود.
محمدی خطاب به کسانی که با پرچم و شعار زیست محیطی در مقابل هرگونه توسعه ای مقاومت می کنند، تصریح کرد : مگر می شود در عصری که بیش از ۷ میلیارد نفر ساکن کره زمین هستند انتظار داشت محیط زیست هیچگونه آسیبی نبیند و همه چیز دست نخورده باقی بماند. مسئله فقط اینجاست که بیشترین بهره را با کمترین میزان آسیب از محیط زیست برد و این تنها راه است.

 
نماینده ادوار در ادامه ی سخنان خود گفت : مریوان شهری گردشگری است و باید اولویت اول سرمایه گذاران در این منطقه مسائل گردشگری باشد که با حداقل هزینه بیشترین سودآوری را خواهد داشت .

 
اقبال محمدی ادامه داد : مطالعاتی که در دوران نمایندگی بنده جهت احداث سایت های گردشگری انجام شد چرا کسی پیگیری نکرد و پیگیری نمی کند؟ بسیاری از این پروژه ها همانند منطقه آزاد ، جاده مریوان سنندج و… از آن دوران کلید خورد و به امروز رسیده است اما چرا طرح های گردشگری را کسی دنبال نکرد؟

 
وی با اشاره به اینکه برخی از مخالفت ها کاملا سیاسی و غیر علمی است، یادآورشد : مقوله احداث مینی پالایشگاه قریب به ۲ سال قبل مطرح شد. بنده آن زمان مخالف بودم اما چرا بسیاری از مخالفان دو آتشه امروز آن زمان مخالفتی نکردند؟

 
اقبال محمدی در پایان از کلیه شهروندان و انجمن های زیست محیطی خواست تا با صعه صدر و تحمل بیشتری با موضوع برخورد کنند.

شاری مریوان

انتهای خبر/





برچسب ها :

اقبال محمدینماینده ی پیشین سروآباد و مریوانپالایشگاه نفتسروآباد

نظرات کاربران :

شامیان [چهارشنبه 12 آبان 1395 | 12:48] پاسخ

قحط الرجال بود از این آدم فتنه گر مطلب گذاشتی اینها دیگه دورانشان به انتها رسید تاریخ انقضاشون سراومد باید از رسانه و.... بای بای کنند اگر دستشان کوتاهه گوش تکان دادن هم قبول .


قبول ... !!!

اون کارتونه اسمش چی بود ..؟ آره درست می گی آسی جون

ترخان آبادی [چهارشنبه 12 آبان 1395 | 22:33] پاسخ

چیه تو این پالایشگاه هم مانند کارخانه سیمان سهم داری ادم معقول غیر احساسی

مریوانی [چهارشنبه 12 آبان 1395 | 22:40] پاسخ

جناب محمدی شما چکاره ای که به خودت اجازه می دی دخالت کنی نمی دانم ده دوره شرکت ناموفق در انتخابات یادتون رفته ؟!!
مردم گفتند این ادم ول کن نیست یه دوره رای بدیم که ول کنه و تصاویر شو هر چهار سال بر در و پیکر شهر نبینیم.
شما خیلی خیلی کمتراز انی که مردم را نصیحت کنی و برای مردم تصمیم سازی کنی نمی دانم مردم باید چکار کنند که شر شما از سرشون کم بشه لطفا فقط اینو بگید تا ببینیم چکار می تونیم بکنیم.
راستی سفیری ، استانداری، فرمانداری،بخشداری ... چیزی رو بهتون پیشنهاد ندادند؟!!!!
راستی که از شما اظهار نظر خواسته که به مردم قول بررسی میدی؟ جان من بگو

سرواباد [چهارشنبه 12 آبان 1395 | 22:41] پاسخ

اقبال محمدی ادامه داد : مطالعاتی که در دوران نمایندگی بنده جهت احداث سایت های گردشگری انجام شد چرا کسی پیگیری نکرد و پیگیری نمی کند؟ بسیاری از این پروژه ها همانند منطقه آزاد ، جاده مریوان سنندج و… از آن دوران کلید خورد و به امروز رسیده است اما چرا طرح های گردشگری را کسی دنبال نکرد؟

جناب مهندس محمدی ما همه منتظریم شما مجددا نماینده بشید تا ...... خود کشی کنیم خخخخ
لطفا شر نرسانید ما را بخیر شما امیدی نیست.

محمد ی [چهارشنبه 12 آبان 1395 | 22:43] پاسخ

وی تاکید کرد : به مردم اطمینان می دهم که به هر نتیجه ای برسم بدون هیچگونه ملاحظه کاری آن را اعلام خواهم کرد و تا این اندازه جسارت و شهامت را در خودم می بینم که بدون پرده نظرات خودم را ارائه دهم.
ببخشید کسی از شما نظر خواسته؟!!!

ارزین [پنجشنبه 13 آبان 1395 | 08:48] پاسخ

اولا خانم ابتکار با تو هیچ ارتباطی ندارد .دوما شما همان کسی بودی که پایانه نفتی باشماق رو که قرار بود برای ساختن استخر گاران برای ابیاری منطقه باشد تحویل اقای ت-ن دادید ایا هنوز جسارت را در خود می بینی

مریوانی [پنجشنبه 13 آبان 1395 | 09:14] پاسخ

آقای محمدی با سلام
می دانم که در کنار مطالعات زیست محیطی مقداری مطالعات راوابط عمومی را نیز یاد گرفته اید البته سوادتان در این زمینه نیز بیشتر از محیط زیست نیست
کاری به موضوع مطالبی که شما به عموم ارائه می کنید ندارم ولی می خواهم در باره روال و شکل این نوشته ها مطالبی را عرض کنم:
بیشتر مطالب شما با یک موضوع بدیهی و ثابت شده شروع می شود:
( نباید با اینگونه مسائل احساسی بر خورد کرد و یا
همیشه بر این باور بوده ام که کار را باید به کاردان سپارد و هر کسی در حوزه تخصص خود اظهار نظر کند )
بعد میرید سراغ خودتان و توانایی ها و جایگاه موهومی که برای خود ساخته اید
مثلاً
( با سازمان محیط زیست ، خانم ابتکار و معاونان وی در ارتباط هستم و درخواست کرده ام تا نتیجه ارزیابی را در اختیار بنده بگذارند و در صورت مطالعه و رسیدن به نتیجه علمی، قطعا نظر خودم را هم خدمت سازمان محیط زیست کشور و هم به مردم مریوان ارائه خواهم داد.
و یا
به مردم اطمینان می دهم که به هر نتیجه ای برسم بدون هیچگونه ملاحظه کاری آن را اعلام خواهم کرد و تا این اندازه جسارت و شهامت را در خودم می بینم که بدون پرده نظرات خودم را ارائه دهم.)
بعد به فعالیتهای خودتان در دوره نمایندگی اشاره می کنید که همه تقریبا از آن خبر دارند و نیک می دانند در دوران شما نه به قول خودتان سپردن کار به کاردان انجام شده بلکه سپردن به ناآگاه ترین افراد را شاهد بودیم:
مثلا:
(مطالعاتی که در دوران نمایندگی بنده جهت احداث سایت های گردشگری انجام شد و یا
بسیاری از این پروژه ها همانند منطقه آزاد ، جاده مریوان سنندج و… از آن دوران کلید خورد)
بعد به تخریب نمایندگان بعد از خودتان رو می آورید
مثلاً:
(چرا کسی پیگیری نکرد و پیگیری نمی کند؟)
بعد به فراخور موضوع و بصورت دو پهلو وعده برگشت سوپر من (یعنی خودتان !!!) و در عرصه بودن خودتان را مطرح می کنید.
و نشان می دهید که تب عشق به مسئولیت در شما نه تنها آرام نمی گیرد بلکه روز به روز بر میزان آن افزوده می شود
امیدوارم این تب کاری دستتان ندهد

ادامه پیام مریوانی [پنجشنبه 13 آبان 1395 | 12:59] پاسخ

در امر روانشناسی اعلام میدارند که همیشه برای اینکه موضعاتی را که بیان می کنید مقبول واقع بیفته یک امر واضح را بیان کنید بعد سخن دل خودتان را بیان کنید:
احساسی عمل نکردن یک امر مطلوب و تایید شده است ولی آیا مخالفت با پالایشگاه نفت در کنار دریاچه واقعا امر احساسی است؟!!
آیا نفت با گردشگری می خوانه؟
آیا پالایشگاهی که نهایتا 500 نفر را می توان گفت توسعه؟ آنهم توسعه که باید پایدار باشه؟
500 نفر با 1.5 میلیون تومان حقوق ماهیانه میشود 750 میلیون تومان در ماه
آیا این مقدار پول برای شهرستان مریوان و سروآباد که بیشترین درامدش از راه گردشگری و حول دریاچه است پول زیادیه و می توان بخاطر آن از دریاچه و محیط اطظرافش گذشت.
چرا اشاره نمی کنید که در دوران شما دشت بیلو که محل تفریح کل شهر ریوان و روستاهای اطرافه به شهرک صنعتی تبدیل شده؟

اقبال محمدی [پنجشنبه 13 آبان 1395 | 17:52] پاسخ

سلام. درود بر مخالفان . می ترسم تا چهار سال دیگر اغلب مخالفینم سکته کنند. لذا هرچند گاهی برای خالی کردن عقده و ناراحتی هایشان و جلو گیری ار مرگ زود رس انها لازم می دانم مطلبی را منتشر کنم. تا هر چه در دل تنگ دارند بیان کنند .لذا تهمت بزنید تا گناهتان افزون و رویتان بیشتر سیاه شود. من در حساب پاک و در محاسبه بی باکم. اگر کوچکترین مشکلی داشتم قبل از این اظهار نظرها محاکمه می شدم. خیال می کنید مردم حرف شما چند نفر محدود (هر نفر با چند اسم مستعار) را گوش می دهند چرا در غیابم جرات رودرویی با توده مردم را ندارید. چرا راحت تهمت می زنید .اگر مسلمان نیستی حداقل وجدان داشته باش.
من ئه نوینه ره م که ئانجم قیبله ی گه شه
با سام دار بی و پرر دررک بی ربگه راستم
مادام پشتیوانی زوربه ی گه لم له پشته
دررک گوله و ترس ئارامه بو خواستم

سروآباد [پنجشنبه 13 آبان 1395 | 22:19]

اولا ... دوما اگه جرات داري مياي تو نماز جماعت سخنراني ميكني تا همه چيزو كف دستت بذاريم

صباح محمدی [پنجشنبه 13 آبان 1395 | 23:34] پاسخ

ضمن عرض سلام وادب واحترام به مخاطبین سایت اورامانات
هر چقدر صبر پیشه کردیم که جواب ندهیم یا ساکت باشیم ارزش نداشت ولی باز هم مشخصه یک یا دونفربااکانتهای جعلی هرچی توهین و تخریب وافترا از دست ودهانشان برمیاد نثار ما می کنند فوش شخصی و خانوادگی و فتنه و.....بماند
من که به مراجع ذیصلاح شکایت کردم وآی پی شماها را هم گیر آوردم انشاءالله دردادگاه صالح باهم روبرو می شویم
انشاءالله حرف وحدیث هایتان را در حضور دادگاه هم خواهید زد.
ما حداقل چندین مرتبه صبر کردیم وهیچی نگفتیم.
ولی باز هم اگر جرات وشهامت وشجاعت دارید با نام ومشخصات خودتان صحبت کنید تا جوابتان را بدهیم. چه درفضای مجاری وچه درفضای واقعی
مطمین هستم شما هر کسی باشید می توانم در ملا عام به مردم ثابت کنم از شما برای مردم سروآباد دلسوزتر بوده وخواهم بود ومنت هم سر کسی نمی گذارم وظیفه ما بوده ولی شما چی؟؟؟ فقط حسادت
اگر راست میگی. ..... این شماره من 09188753431

v [جمعه 14 آبان 1395 | 18:56] پاسخ

Enshaalla harche khaer bashe khoda anjam bede
Tawhen nakonrd dostan

یک دوست [شنبه 15 آبان 1395 | 14:00] پاسخ

به هرحال آقای مهندس محمدی به عنوان یک کارشناس(با توجه به مدرک مرتبط و سوابق کاری ایشان در منابع طبیعی و آبخیزداری) و نیز سوابق اجرائی و مدیریتی ایشان(نمایندگی مجلس و پست مدیریتی) نظر خود را رسانه ای کرده اند، طبق معمول برخی با ایشان موافقند، برخی نه، شاید با کل یا بخشی از آن موافق نباشیم، شاید با ادبیات ایشان موافق نباشیم...
این کاملاً طبیعی است، همانگونه که ایشان حق اظهار نظر دارد، مخاطب هم حق دارد اظهار نظر کند، اما نباید زبان به تهمت و افترا گشود، نباید از جاده ی انصاف خارج شد.
متأسفانه انتقاد برخی از دوستان از آقای مهندس محمدی منصفانه نیست، کاش اینگونه نمی بود.
اما در راستای اعتقادی که به آزادی عقیده داریم، حتی این انتقاد غیرمنصفانه نیز باید شنیده شود، پاسخ در خور از سوی آقای محمدی و یا دوستداران ایشان تهیه و اعلام شود، شاید با این جوابیه ها، فرد منتقد، یا حتی فردی که به زعم آقایان اقبال و صباح محمدی هتاکی کرده، آگاه شده و به اشتباه خود واقف گردد.
ولی ای کاش آقایان محمدی همه ی انتقادات را توهین و یا غرض ورزی نمی انگاشتند، هرچند پیشتر هم گفتیم، برخی از انتقادات، وارد بود اما برخی دیگر نه.
علی ای حال، انتظار نداشتیم فردی چون مهندس محمدی، با آن همه سوابق درخشان، چشیدن سرد و گرم روزگار و از همه مهمتر جایگاهی که در میان مردم دارند، این چنین واکنش نشان دهند.
کاش ایشان هم اندکی تأمل و صبوری می کردند.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
Hawramanat Telegran Channel


آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر