چهارشنبه 10 شهریور 1395 / 10:25|کد خبر : 1085|گروه : اجتماعی

این خبر بنا به درخواست شهروندان آپدیت شد

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است/مشکلاتی از جنس آب در روستاهای سروآباد

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است/مشکلاتی از جنس آب در روستاهای سروآباد

مسئولین شهرستانی در هفته ی دولت خدمات دولت در این شهرستان را برآورده کردن مطالبات اصلی مردم آن تلقی کردند و این در حالی است که اهالی روستای حسین آباد از توابع سروآباد مطالبه ای از جنس آب دارند.

به گزارش خبرنگار اورامانات، روستای حسین آباد(بیه که ره) یا سه راه حزب الله از توابع شهرستان سروآباد یکی از نقاط استراتژیک و حائز اهمیت این شهرستان است که در 25 کیلومتری از سروآباد و 30 کیلومتری مریوان واقع شده است.این سه راهی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و همچنین منطقه ی توریستی و گردشگری اورامانات سروآباد را به شهرستان های مجاور مرتبط می کند.

روستای حسین آباد که شاهراه اصلی ارتباطی نیز محسوب می شود به دلیل موقعیت خاصی که دارد یک روستای مهاجر پذیر بوده به طوریکه طی دهه های اخیر تعداد خانوارهای ساکن این روستا به طور تقریبی از 20 خانوار به حدود 400 خانوار رسیده است.

با توجه به این شرایط زیر ساخت هایی مانند لوله کشی آب شرب و منبع آب روستایی آن برای همان تعداد خانوار دهه های پیشین انجام شده و در حال حاضر جوابگوی افزایش جمعیت و این تعداد خانوار را نداشته و هر خانوار روزانه یک الی دو ساعت آب لوله کشی دارند.

طی روزهای گذشته و به مناسبت هفته ی دولت فرماندار سروآباد اقدامات دولت در این شهرستان را مطلوب دانسته و اذعان داشت که در مدت خدمتم در این شهرستان سه مطالبه اصلی مردم یعنی بیمارستان و مرز مله خورد و جاده نیمه کاره ی کامیاران به بهره برداری رسیده است.

این در حالیست که مطالبه ی اصلی و حیاتی مردم روستای حسین آباد از توابع این شهرستان که گویا بارها برای احقاق حق خود به سراغ مسئولین مربوطه مراجعه کرده اند همین موضوع بی آبی و کم آبی ناشی از افزایش جمعیت این روستا است.

مردم این روستا که قناعت را به نهایت خود رسانده اند مشکلاتی مانند طرح هادی ناقص و جاده ی اصلی پر چاله و چوله و دیگر مشکلاتشان را فراموش کرده و تنها دغدغه ای که دارند پر کردن تانکر آب روی بامشان است.

مردم این روستا گویا بارها برای رفع مشکل خود به سراغ مسئولین مربوطه مرجعه نموده اند اما نبود اعتبارات جوابی قانع کننده برای مسئولین و اما سربالا برای این اهالی بوده است چرا که در طی هفته ی دولت بسیاری از طرح ها و پروژه ها بدون داشتن اهمیت و اولویت با صرف هزینه ها و اعتبارات کلان به بهره برداری رسیده است.

هرچند مسجد به عنوان خانه ی خدا و ساخت آن شامل یکی از غیر قابل انکار ترین ثواب هایی است که بهشت برین را برای مسلمانان به ارمغان می آورد اما در شهری مانند سروآباد با جمعیتی که همین تعداد مسجد موجود نیز کفاف آنها را می کند و البته تعداد صفوف نماز گزاران در آن نیز گواه همین موضوع بوده، ساخت مسجدی جدید با اعتبار 400 میلیونی که البته شاید یک سوم آن را دولت متقبل شده و شاید با یک سوم همین اعتبار و یک سوم اعتباراتی از این قبیل که دولت می توانست با اولویت بندی امورات و تقسیم اعتبارات صحیح قادر به رفع مشکل لوله کشی و ساماندهی آب شرب روستای حسین آباد می شد مصداق بارز ضرب المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

لذا در فیلم هایی که می بینید خبرنگار ما با حضور در محل و شنیدن درد دل های ساکنین این روستا گرفته شده میبینیم که این اهالی چگونه مشکلاتشان بیان می کنند و می خواهند که مسئولین به جای پرداختن به موارد غیر ضروری از نظر مردم این روستا به دغدغه های آنان نیز رسیدگی کنند .

انتهای خبر/





برچسب ها :

مشکلات عدیده ی آب روستایی بیه که رهروستای حسین آبادچراغی که به خانه رواستسروآبادمسئولین شهرستانی

نظرات کاربران :

منتقد [دوشنبه 8 شهریور 1395 | 18:05] پاسخ

کجاست گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب فرماندار سروآباد که همه جا به نام فرماندار محبوب یادت میکنند همتی کن و قدمی بردار مرد مومن

فرزاد [دوشنبه 8 شهریور 1395 | 18:18] پاسخ

آفرین به خبر نگار فعال واقعن گل کاشتی

شهروند [دوشنبه 8 شهریور 1395 | 18:44] پاسخ

جناب خلاق ، خبرها به این سایت ختم نمی شود .در شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد. ما گفتیم به فکر مشکلات باشید اما جنابعالی جواب ندادی ، با اون عملکردی کا داشتی باید از مدیریت برکنار شوید.

منصف [چهارشنبه 10 شهریور 1395 | 21:17]

در شهری که عصا از کور میدزدند من از خوش باوری محبت جستجو کردم . ضمن عرض سلام . خیلی زیباست انسان مزین به صفت انصاف و عدل باشد . در دولت فعلی روستای حسین آباد بیشتر از روستاهای دیگر شهرستان دیده شده است و خدمت زیادی انجام گرفته است . همه قبول دارند که مشکلات و کمبودها زیاد هست ولی بی انصافی است که بگوییم مدیر در گوش بیخیالی خوابیده و تنها به فکر خودش است . امسال هم برای رفع مشکل اعتباری در نظر گرفته شده است . گفتن واقعیات زیبا و بجاست ولی بزرگنمایی کردن و خود را به بی خبری و بی اطلاعی زدن برای انسان منصف جالب نیست . به امید روزی که همه چیز را با دید عدل و انصاف بنگریم .

شکری [دوشنبه 8 شهریور 1395 | 18:45] پاسخ

از خبرنگار دلسوز و حامی مردم زحمکش تشکر میکنم

آرژین [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 08:19] پاسخ

با سلام خدمت خبرنگار محترم سایت . جناب خلاق فقط به فکر این هستن که با ماشین اجاره ای که برای رفت و آمدش برای مریوان در نظر گرفته ، پولش را جور کند نه به فکر مردم بیچاره شهرستان سروآباد ، عاقبت داشتن مدیران ترددی چیزی غیر این نیست

بیننده [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 12:31] پاسخ

تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگار محترم و مدیریت محبوب اورامانات خبر .

مسافر [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 12:41] پاسخ

مسئولین محترم خواهشاً به فکر ارائه راهکاری در جهت مشکل کم آبی روستای بیکره باشید به خدا قسم این کی چند روز فاتحه خوانی بوده در روستا درب مسجد بخاطر نبود آب قفل بوده و مردم نماز مغرب را نخواندند . جای تاسف دارد مکانی با اون موقعیت ویژه و استراتژیکی تا آن حد نگاه مسئولین به آن معطوف شده باشد !!

شهروند [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 12:46] پاسخ

بنده ساکن یکی از روستای های توابع سروآبادم گاهاً به خاطر موقعیت ویژه ارتباطی روستا خواهاً نقل مکان به انجا را داشته ام ولی به خاطر مشکل آب شرب و عواقف ناشی از آن منتظر مانده ام .

بی طرف [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 12:57] پاسخ

از مسئولین محترم تقاضامندم نسبت به رفع آن امر حیاتی اقدام عاجلانه در پیش گرفته و مورادی از کم و کاستی های دیگر روستا از جمله روکش آسفالت سه راه ، احداث سرویس بهداشتی از جانب میراث فرهنگی و... به منظور رفع حاجت مسافرین و گردشگران ،اسقرار آتشنشانی از جمله مورادی بوده که نگاه اینجانب را در آن سه راهی و دروازه اورامانات به خود جذب کرده است

آرام محمدی [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 13:04] پاسخ

در تعجبم ؛هستند افردای که مکان چون روستای بیکره را با آنهمه کمبود نیازهای حیاتی و حقوق حقه هر شهروندی برای سکونت برگزیده اند ولی مسئولین وظیفه ناشناس و مرکز نشین هنوز به فکر محدود کردن رشد روستا هستند .

اورامان [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 22:03] پاسخ

خواهشا ازمعده شریفتون حرف نزنید کمی تامل کن بعدا کارهای فرمانداری رو زیر سوال ببر...همین فرماندار بود که یک ماه پیش مرز مله خورد رو پیگیری کرد و درانتها منجر به باز شدن مرز شد .تا کوچکترین مشکلی پیش میاد سریع سراغ فرماندار میرید کمی هم انصاف داشته باشید خوبه....

شهروند دیمی [چهارشنبه 10 شهریور 1395 | 08:54]

شهروند محترم شما درست می فرمایید، اما اهالی روستای حسین آباد دارن زجر می کشن آب آشامیدنی ندارن .8ساله مشکل دارن از زمان قبل از محمدرضایی مردم بیچاره به اداره آب وفرماندار وبخشدار مراجعه می کنن. فرماندار محترم هم در جریان هستن پس چرا همتی نمی کنند آیا واقعن فرمانداری یک شهرستان به کمک اداره آب توانایی حل مشکل کم آبی یک روستا را ندارند.

واحد [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 23:12] پاسخ

مسولین محترم سلام درفکران باشیدکه فردای قیامت درحضورخداچه جوابی می دهیدواین همه امکاناتی دردست داریدامامتاسفانه انچه لازم درخدمت مردم نیسید لطفاچندصباحی تشریف داشته باشید تاخودتان شاهدقضیه باشید روزقیامت خداوندقادرازمثقال ذره سوال می کند خاضعانه تقاضامندم درفکرمردم بی دفاع باشیدتا مهرورحم خداوندشامل حال خودوخانواده تان باشد

کارگر [چهارشنبه 10 شهریور 1395 | 08:59] پاسخ

سلام خدمت جناب فرماندار محترم ، بنده ساعت 6صبح میرم سرکار تا غروب تو کوره آجرپزی کار میکنم .غروب که برمی گردم باید لباسهایم وبردارم برم روخانه حمام کنم .آیا شما جرات دارید شب تو رودخانه حمام کنید فقط یک روز خودت و جای ما بزار آنوقت وجدانت بیدار می شود. این است خدمات ما زنده باد دولت تدبیر وامید

یک وزارت کشوری! [چهارشنبه 10 شهریور 1395 | 11:08] پاسخ

ضمن ادای احترام به اهالی محترم روستای حسین آباد، یک سؤال اساسی وجود دارد...
چند درصد از واحدهای مسکونی و تجاری ساخته شده، در اراضی طرح هادی روستا و یا دارانه ی پروانه ی ساختمان است!؟
چند درصد نقشه ی نظام را تهیه و بر اساس اصول و ضوابط اقدام به ساخت خانه کرده اند؟
مگر یادتان رفته که مشکل برق روستا چگونه حل شد؟

یک وزارت کشوری! [چهارشنبه 10 شهریور 1395 | 11:18] پاسخ

یک سؤال دیگر!
دلیل رونق روستای حسین آباد یا همان بیه که ره چیست!؟
مگر اینجا مرکز قاچاق سوخت نبود؟آیا این رشد بادکنکی ادامه خواهد یافت؟
باور بفرمائید در صورت ساماندهی صحیح موضوع قاچاق کالا و به ویژه سوخت،حتی یک دهم این جمعیت هم در این روستا سکونت نخواهند کرد.
به جای اینکه فرماندار، دهیار و سایر ادارات را زیر سؤال ببریم، کاش اندکی منصفانه قضاوت می کردیم، از ....................... که به هیچ قانون و اخلاقیاتی پایبند نیستند، طرفداری نکنیم.
اولاً این اهالی موظف به اخذ پروانه ساختمان هستند، موظف به رعایت چهارچوب های قانونی هستند، ثانیاً مگر هرجا حاشیه نشینی و رشد جمعیت داشته باشد، اتفاق مثبتی است؟
یک تحقیقی بفرمائید و ببینید که حاشیه ی شهرها چه مفاسد و مشکلات لاینحلی تولید می کنند، راه دور نرویم، همین شهرک هجرت، جوجه سازی، محلات نوبهار و... مریوان و یا نایسر سنندج!

در جواب وزارت کشوری [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 09:17] پاسخ

جناب روستای حسین آباد تنها روستایی هستش در سطح شهرستان که به دلیل قدمت نچندان متناسب با نقشه طرح هادی رشد کرده تازه برای اخذ هر نوع انشعابی در سروآباد باید هفت خان رستم را طی کرد مدیر بنیاد مسکن رو باید مدیر بن بست در روستاها اسم گذاشت چهار سال پدرم دنبال امتیاز گاز هیچ جوابی نگرفته همش وعده و وعیدهای الکی میدن از اون مدت تا بحال هکتارها هتکار از مریوان که وضعیت مثل ما داشتن خدمات گرفتن ولی به ما وعده ظهور امام مهدی را میدن اخه باید دست اونهایی را که تو روستا میمونن را بوسید ای مسئولین

آبفار سروآباد [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 12:39] پاسخ

از: امور آبفار شهرستان سروآباد
باسلام
احتراما در پاسخ به مطلب درج شده در آن سایت در خصوص بی آبی روستای حسین آباد با قبول اینکه در چند سال گذشته کمبود اعتبارات سبب عدم اجرای پروژه و ارتقاء تاسیسات موجود شده و بابت آن نیز قبلا از اهالی محترم روستای حسین آباد عذرخواهی گردید.
لازم است مواردی را به عرض برسانم :
با بررسی قرائت کنتور دوره قبلی که بیشترین مشکل را اهالی محترم حسین آباد در این دوره داشته اند آماری را به عرض می رسانم
از کل 177 خانوار مسکونی صاحب امتیاز تعداد108 خانوار در حد الگوی مصرف و بالاتر از آن مصرف داشته اند بادر نظر گرفتن مقدار مازاد مصرف 76 خانوار که می توانستند با رعایت الگوی مصرف 1570 متر مکعب آب صرفه جویی نمایند امکان تامین آب 46 خانوار دیگر فراهم می گردید یعنی به عبارتی 154 خانوار بدون مشکل این دو ماهه را سپری می کردند لذا لازم است در اظهار نظرها انصاف رعایت گردد و کلیه مشکلات موجود را به مسئولین نسبت ندهیم اما با وصف آن از محل اعتبارات ماده 180 در کمیته برنامه ریزی سال 95 شهرستان مبلغ 2000 میلیون ریال به اجرای پروژه اختصاص یافته و ما بقی اعتبار درخواستی نیز از اعتبارات آتی تامین می گردد و انشالله در وجود تخصیص،پروژه اجرایی خواهد شد.

خلاق
مدیر آبفار شهرستان سروآباد

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
Hawramanat Telegran Channel


آخرین اخبار